Zdjęcia reklamowe dla każdego
Dodane 24 sierpnia 2020Sklepy internetowe stają się coraz to popularniejsze. Konsumenci tych sklepów nie mają możliwości dotknięcia czy obejrzenia produktu. Decyzję o zakupie podejmują na podstawie wizyty na stronie internetowej sklepu.
Dlaczego tak ważne są zdjęcia produktów umieszczone w ofercie sklepu?
Atrakcyjne zdjęcia reklamowe szybciej przyciągną klienta oraz pomogą zwiększyć sprzedaż. Potencjalny klient zdecyduje się na ten produkt, który będzie prezentował się najładniej. W związku z tym zdjęcie produktu musi być wysokiej jakości. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych próbuje samemu robić zdjęcia towaru. Jednak w przypadku fotografii produktowej przydaje się wiedza na ten temat. Należy potrafić ułożyć i dobrze oświetlić produkt, aby przyciągnął uwagę. Wielu sprzedawców popełnia podstawowy błąd fotografując wygniecione ubrania bądź produkty na przypadkowym tle. Żeby samemu fotografować swoje produkty, potrzebny jest dobry sprzęt, w tym profesjonalny obiektyw, a także podstawowe studio fotograficzne. Jeśli sprzedawca ma już obycie z aparatem, może pokusić się o kurs fotografii produktowej, gdzie pod okiem specjalistów nauczy się sztuczek pomocnych w wykonaniu zdjęć produktowych.
Jeśli nie ma się wiedzy na temat fotografii produktowej, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty?
Profesjonalny fotograf produktowy wie jak ulokować produkt w właściwym oświetleniu, estetycznie go ułożyć i uwidocznić jego zalety. Zrobi zdjęcie profesjonalnym sprzętem oraz dobierze właściwy obiektyw. Zwróci uwagę na skazy, odciski palców bądź kurz znajdujący się na towarze. Wykona też zdjęcie produktu z różnych stron, tak żeby kupujący mógł go dokładnie obejrzeć. Następnie zdjęcie zostanie poddane obróbce graficznej, tak zwanej postprodukcji. W efekcie konsument otrzyma packshot, czyli zdjęcie samego produktu na białym tle. Takie zdjęcie będzie robiło dużo większe wrażenie, niż zdjęcie wykonane przez amatora i na pewno przyciągnie uwagę nabywającego.
Coraz więcej klientów wybiera wygodną formę zakupów przez internet. Estetyka produktu ma ogromne znaczenie w sprzedaży on-line, a odpowiednio zrobione zdjęcie może sprzedać produkt. Estetyczna strona internetowa to wizytówka przedsiębiorstwa. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o wygląd strony, szczególny nacisk kładąc na zdjęcia produktów.