Jak zdobyć gazetki promocyjne?
Dodane 16 października 2020Jak sama nazwa wskazuje, gazetki promocyjne komunikują przede wszystkim o aktualnych i nadchodzących promocjach, zniżkach i rabatach. Najczęściej są one udostępniane w formie papierowej i/lub online poprzez supermarkety, dyskonty, drogerie lub sklepy branżowe. Przyciągają kolorowym interesującym designem. Zachęcają do zakupów w określone dni lub wyjaśniają dodatkowe warunki przecen.
Warto je dokładnie analizować, ponieważ każda gazetka promocyjna jest źródłem cennych informacji, które mogą przełożyć się na konkretne oszczędności. Zwłaszcza, kiedy wybieramy się na większe np. cotygodniowe zakupy bądź planujemy nabycie konkretnego towaru, dobrze jest przejrzeć więcej materiałów marketingowych, aby jak najlepiej zorientować się w ofercie różnych sprzedawców.
Nie mówiąc już o objeżdżeniu okolicznych punktów handlowych, jednakże nawet przeskakiwanie z witryny na witrynę w poszukiwaniu aktualnych rabatów mogłoby okazać się czasochłonne i kłopotliwe. Na szczęście istnieją internetowe bazy gazetek promocyjnych. W obrębie jednej strony można szybko przejrzeć aktualne promocje wszelkich najistotniejszych sieci handlowych. Zarówno tych, które dystrybuują asortyment spożywczy czy kosmetyczny, jak również sklepów RTV/AGD, sportowych, meblowych i remontowo-budowlanych. To znacznie upraszcza orientację w aktualnych upustach cenowych.
Z promocjami trzeba być na bieżąco. Mimo, iż promocyjna – gazetka z definicji jest periodykiem. Zatem co jakiś czas, co tydzień bądź co dwa tygodnie, wychodzi nowa. Ówczesne promocje kończą się, w ich miejsce pojawiają się kolejne. Wspomniane więc katalogi gazetkowe, które w jednym miejscu udostępniają wszystkie najważniejsze promocje on-line są tym bardziej bezcenne. Inaczej każdorazowo trzeba byłoby organizować sobie wycieczki do stacjonarnych punktów handlowych albo, w najlepszym razie, przeprowadzać gruntowny research internetowy.
Gdy ma się ułatwiony dostęp do źródeł, warto stale przeglądać, a nawet wertować gazetki z promocjami. Sklepy zaciekle ze sobą konkurują na pułapie cenowym. To idealna sytuacja z punktu widzenia konsumentów. Najlepiej systematycznie korzystać z rabatów, robiąc większe zapasy przecenionych towarów. Oczywiście z głową, aby nie doprowadzić do sytuacji, że kupi się za wiele i będzie trzeba wyrzucić część zakupów, gdy minie ich termin przydatności do spożycia.